Menu

Vyhledávání

Kontakty

Kontakty dle místa konání

Varnsdorf:
Rudolf Plíhal, 736613314, plihal@elektropol.com

Koštálov:
Josef David, 602369589, davidmoto@seznam.cz

Harrachov:
Denke 777342197, Jeník 604603342

Kontakt na administrátora webu:
admin@fichtlmazec.cz

Pravidla pro seriál závodů

pro sezónu 2014

Základní ustanovení

•  Seriál je tvořen závody dle uvedeného rozpisu.

•  Závodu se může zúčastnit každý bez výjimky věku, u mládeže do 18 - ti let nutný souhlas zákonného zástupce (podpis přihlášky)

•  Tým tvoří max. 3 jezdci, jejichž jména musí být zapsána v přihlášce.

•  Každý ze závodníků se účastní závodu na vlastní nebezpečí s prohlášením nekonzumace alkoholických nápojů a potvrzuje souhlas svým podpisem.

•  Podmínkou pro účast je moto přilba a pevná obuv.

•  Soutěžní stroje jsou rozděleny do třech kategorií .

•  Každý ze závodníků je povinen dodržovat pravidla  a chovat se během závodu na trati i v depu tak, aby nezpůsobil zranění jiným osobám a dbát pokynů pořadatele.

•  Opravovat stroje je možno pouze v depu, s výjimkou drobných oprav – nasazení řetězu, výměna svíčky, apod.

•  Závodní stroj není možné během závodu měnit za jiný.

•  Start závodu je za běhu motorů po odpočítání 15 sec. - 5 sec. a odmávnutí startéra.

•  Před startem závodu je každý závodník povinen zúčastnit se registrace s technickou přejímkou stroje a poté rozpravy dle informací pořadatele.

•  Výše startovného je 300,- Kč + 300,- Kč časomíra a 1.000,- Kč záloha na čip.

•  Popis tratě a časový harmonogram bude vždy vyvěšen u jednotlivých závodů zvlášť.

•  Na dodržování pravidel a sčítání výsledků, bude po dobu trvání celého seriálu dohlížet technický komisař. Po ukončení závodů budou řešeny případné přestupky mimo uvedená pravidla např.zkracování tratě apod. s vyloučením z konečné výsledkové listiny.

•  Každý z účastníků může podat po skončení závodu protest se zálohou 500,-Kč. Po zhodnocení technického komisaře, bude tato částka v případě oprávněnosti podávajícímu vrácena a v opačném případě částka náleží pořadateli.

•  Po skončení závodu jsou týmy povinni dopravit stroje na místo určené pořadatelem, kde bude technickým komisařem zkontrolováno dodržení uvedených pravidel! Toto platí hlavně pro týmy, které skončí na prvních třech pozicích.

• Startovní čísla budou umístěna vpředu stroje a na obou bocích.

 

Tankování paliva - bezpečnostní opatření

 

 • Při tankování paliva nesmí běžet motor a jezdec nesmí sedět na stroji.

 • Veškeré pohonné hmoty musí být pouze v nádobách k tomu určených. Tedy nikoliv v PET lahvích po nápojích apod.

 • Tankování je nutné provádět tak, aby nedošlo k polití válce motoru. Např. použít trychtýř či hubici.

 • Bude vymezen tankovací prostor pro tankování při závodě. Umístění prostoru bude sděleno při rozpravě.

 • V tankovacím prostoru bude připraven hasící přístroj určený k hašení PHM (práškový, pěnový).

 

 

Hodnocení

• Vyhrává tým s největším počtem ujetých kol za dobu trvání závodu.  V případě shody počtu kol rozhoduje čas projetí cílem.

• První tři u místěné týmy obdrží pohár závodu a věcné ceny.

• Výsledky z každého závodu budou započítány do celkového seriálu tj. zapsáním bodů týmům umístěných od 1. do 15. místa.

• Vyhodnocení seriálu proběhne na posledním závodu seriálu.

 

Bodovací tabulka

Umístění

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Počet bodů

25

20

16

13

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1


Rozdělení kategorií

1.kategorie speciál:

• Základ rámu od krku až po obě horní uchycení motoru vycházející z typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23.

• Ostatní úpravy rámu, tlumení, brzd, výfuku, kol, atd. neomezeny dle fantazie a peněženky.

• Použití hřebů v pneumatikách je zakázáno!

• Motor pohledově dle originálů výše předepsaných typů. Bez jakýchkoliv návarků na kartérech. Jinak povoleno vše co se vejde do originálu bez viditelných venkovních úprav. (převodovka, klika, atd.)

• Chladící žebra na válci povolena.

• Vějířová hlava je povolená.

• Maximální vrtání válce 41,75 mm bez klapky

• Maximální vrtání válce 40,00 mm s klapkou

• Musí být zachována originální rozteč šteftů válce.

• Povoleno jakékoliv koleno sání a karburátor.

• Zapalování možno použít jakékoliv, které se vejde pod původní víko.

 

2.kategorie ořežplech:

• Stroje typů Jawa 550 ,555, 05, 20, 21, 23 s možností odstranění původních dílů (plechy, blatníky, atd.), rám s krkem originální včetně zadní kyvné vidlice

• Originální motor, originální karburátor s možnosti použití zvětšených průchodu trysek, originální válec a hlava, výfuk libovolný.

• Zapalování možno použít jakékoliv, které se vejde pod původní víko.

• Primární kolečko 14 - ti zubé je možné změnit, dále originální převodovka, kde je možné přehození 18 - ti a 20 - ti zubého kolečka na hřídelích

• Maximální vrtání válce  40 mm.

• Povolena pouze vzpěra mezi krkem a sedlem, úprava držáku výfuku, výstuha stupaček a řetězové vodítko.

• Povoleno jiné přední i zadní odpružení bez možnosti použití centrálního tlumení.

• Zadní kyvná vidlice a držáky tlumičů mohou být vyztuženy.  

• Povolené použití jiných rozměrů zadní rozety. Je možnost měnit sekundární řetězová kolečka (10 – 15 zubů).

• Povoleno terénní obutí, musí zůstat zachován rozměr 16“ kol včetně brzd.

 

3.kategorie klasik

• Stroje typů Jawa 550, 555, 05, 20, 21, 23. Zachování rámu bez jakéhokoliv odstranění původních dílů (plechy, blatníky, atd.) a bez úpravy motoru, výfuku a karburátoru – vše originální.

• Povolena pouze vzpěra mezi krkem a sedlem a úprava držáku výfuku a výstuha stupaček. Ostatní úpravy rámu zakázány!

• Maximální vrtání válce  40mm.

• Originální rozeta (55zubů) Pouze je možnost měnit sekundární řetězová kolečka (10 – 15 zubů).

• Jen originální převodovka, je možné přehození 18 - ti a 20 - ti zubého kolečka na hřídelích převodovky

Drapáky jsou povoleny, musí zůstat zachován rozměr 16“kol.

• Sklopné stupačky jsou povoleny pouze dámským týmům.